Kako natisniti imenske ploščice, vizitke in druge promocijske materiale?

13. 8. 2024

Potrebujete hitro obdelavo in tiskanje reklamnih materialov, kopirnega centra pa ni pri roki ali ste enostavno v stiski s časom? Brez skrbi, danes lahko vizitke in letake izdelate sami – tudi z navadnim tiskalnikom. Preberite, kako ustvariti takšne promocijske tiskovine, ki se jih ne boste sramovali.

Vsebina članka:

  • Grafično oblikovanje
  • Izberite ustrezen papir
  • Nastavitve tiskalnega posla in testni tisk,
  • Prvi vtis je pomemben. In to ne le v osebnem stiku, ampak tudi posredno – na primer preko vizitk promocijskih materialov, kamor poleg letakov sodijo na primer tudi vizitke in imenske tablice.  Njihova izdelava je relativno enostavna, po drugi strani pa priporočamo, da izdelavo prepognjenih ali večstranskih brošur prepustite profesionalcem.

    Izdelava promocijskih materialov je sestavljena iz več faz:

    1. izbira primernega formata in obdelava grafične podobe,
    2. izbira papirja,
    3. nastavitve tiskalnega posla in testni tisk,
    4. tisk promocijskih materialov.

    V spodnjih odstavkih bomo po vrsti šli skozi vsakega od omenjenih korakov.

    Grafično oblikovanje

    Pri pripravi promocijskih materialov ne gre brez kakovostnega grafičnega oblikovanja. Oblikovanje vizitk in brošur lahko pripravite tudi v pogosto uporabljanih pisarniških programih - npr. MS PowerPoint ali MS Word ponuja številne predloge, ki jih najdete v bazi podatkov programa ali jih naložite na spletu (vizitke, letaki). Priljubljena aplikacija Canva ponuja tudi številne predloge, tako za vizitke, kot za letake.

    Pri obeh aplikacijah boste našli številne grafične elemente, ki jih lahko vstavite v dizajn tako, da jih preprosto povlečete in spustite. Obvladovanje je zelo intuitivno, glejte spodnja video navodila.

    VIDEO: navodila za izdelavo vizitke v MS PowerPointu

    VIDEO: navodila za izdelavo letaka v Canvi

    Bodite pozorni na pravilen format promocijskih materialov. Za vizitke je standard tako imenovani EURO format dimenzij 85 × 54 mm, za letake se uporabljajo velikosti papirja A6 do A3.

    Pomembna je tudi zadostna diferenciacija obdelanih predlogov. To pomeni, da če tiskate letak formata A4 (210 x 297 mm), mora biti pripravljena grafika vsaj teh dimenzij; če je manjši, se bo kakovost končnega tiska seveda zmanjšala.

    Pazite tudi, da vsebina ne sega čez robove (razen če nimate tiskalnika s tiskanjem brez robov). Praviloma naj bodo grafični elementi in besedilo od roba oddaljeni vsaj 3 do 5 mm.

    Izberite ustrezen papir

    Navaden papir (80 g/m2) je odličen za tiskanje pisarniških dokumentov, ni pa primeren za promocijske materiale – je prefin in se zlahka mečka. Za oblikovanje letakov izberite papirje z gramaturo okoli 160 g/m2, za vizitke posezite po gramaturah od 200 až 300 g/m2

    Pomembna je tudi površinska obdelava. Papir s premazom ima mat, razkošen videz in se najpogosteje uporablja za vizitke. Lahko pa uporabite tudi sijajni papir, ki je običajen za brošure in letake. Vedno pa ugotovite, ali vaš tiskalnik prenese določeno vrsto (in gramaturo) papirja. Te informacije običajno najdete v navodilih, ki so priložene napravi.

    istock-939418998-nahled2.jpg

    Nastavitve tiskalnega posla in testni tisk,

    Imate pripravljene dokumente in papir pripravljen na pladnju? Lahko začnete s tiskom - no, vsaj testnim. Nikoli ne tiskajte velikega števila kopij v prvo. Celo izkušeni strokovnjaki včasih napačno nastavijo tiskanje in se na primer nekateri robovi letaka ne natisnejo.

    Pri nastavitvi tiska izberite ločljivost (DPI) vsaj na 600 DPI. Pri nižji vrednosti obstaja tveganje za slabšo kakovost tiskovine.

    Dobro si oglejte izpis, če se barve na papirju razlikujejo od tistih na monitorju. Tiskalnik uporablja tako imenovani barvni način CMYK, ki – za razliko od načina RGB, ki ga uporabljajo zasloni – ne more mešati vseh barv. Težava je predvsem pri svetlo roza, zelenih in oranžnih odtenkih. Več o tem problemu (in možnih rešitvah) preberite v članku o barvnih paletah RGB in CMYK. Če izdelujete dvostransko vizitko ali letak, ne pozabite izbrati dvostranskega tiska za testni tisk.

    Oster tisk

    Za tiskanje promocijskih materialov priporočamo uporabo brizgalnih tiskalnikov, ki dajejo kakovostnejše izpise za grafična dela kot laserske naprave (glej članek o razlikah med laserskimi in brizgalnimi tiskalniki). 

    Stroški tiskanja pri brizgalnih napravah so nekoliko višji kot pri laserskih napravah, vendar jih lahko znižate z uporabo tako imenovanih alternativnih kartuš.

    Podobni članki

    3 minute branja

    Okvara laserskega tiskalnika: kdaj se popravilo še splača?

    Laserski tiskalnik je priden »član« pisarne. Zato ni presenetljivo, da se prej ali slej pojavi kakšna okvara. Preberite, kako prepoznati okvaro in kako jo odpraviti, da bo čim manj obremenila vašo denarnico. V članku gremo od najcenejših rešitev do tistih, ki bodo vseeno nekoliko obremenile vaš proračun.

    Cel članek »
    5 minut branja

    Laserski tiskalniki proti brizgalnim: Kakšne so razlike med njimi?

    Če se odločate za tiskalnik, ste se zelo verjetno znašli pred dilemo ali se odločiti za laserski ali brizgalni tiskalnik - torej izbrati med dvema najbolj razširjenima vrstama tiskalnikov. Vendar, ali veste, v čem se ta tiskalnika razlikujeta in v čem sta si podobna? Če tega ne veste in potrebujete te informacije za svojo odločitev, jih boste podrobno razložene našli v naslednjih vrsticah. Ko jih boste prebrali, vam bodo enkrat za vselej jasne razlike med laserskimi in brizgalnimi tiskalniki.

    Cel članek »