Nasveti za zdravo pisarniško okolje in domačo pisarno

23. 11. 2024

Se počutite utrujeno, brez koncentracije in motivacije, kar ste nazadnje videli aprila lani? Morda so za upadom razpoloženja in storilnosti krivi trenutni delovni pogoji. Naučite se, kako urediti pisarno in ustvariti prijetno okolje, ki bo okrepilo vašo delovno etiko in zdravje.

Vsebina članka:

  • 1. Posvetite se monitorju
  • 2. Ne pozabite zračiti
  • 3. Polepšajte si delovno okolje
  • 4. Rastline v pisarni zagotavljajo zdravo delovno okolje
  • Osnova zdravega pisarniškega okolja je pravilna oprema in njena ustrezna razporeditev. Izberite si prostor ali kotiček, ki ga namenite izključno delovnim zadevam. Tako se boste lažje prilagodili delu in hitreje preklopili v delovni način. Ne sključite se nad prenosnikom na kavču ali na postelji. Zdravo sedenje je osnova zdrave hrbtenice. Če tega še niste storili, si najprej kupite ustrezno pisarniško opremo. K dobremu počutju čez cel dan vam bodo pomagali naslednji nasveti:

    1. Posvetite se monitorju

    Brez sključene drže! Nastavite si monitor na primerno razdaljo in višino glede na vaše oči, da vam bo pred njim udobno sedeti in delati. Delovno mizo dopolnite z namizno svetilko in poskrbite za, da bo v prostoru vedno dovolj svetlobe. S svetlobo upravljajte tudi na monitorju. Uporabite sistemske nastavitve ali poseben program, ki prilagaja svetlost in temperaturo svetlobe glede na čas dneva (ali jo prilagodite sami, na primer glede na vreme in trenutne svetlobne pogoje).

    istock-1098364450.jpg

    Če monitorja ne uporabljate za urejanje fotografij in drugih grafičnih del, razmislite o omejitvi modre svetlobe in jo zamenjajte z osvetlitvijo z mehkejšimi toni. Na primer rumena osvetlitev monitorja zvečer bo prijetnejša za vaše oči, ki po delu ne bodo tako utrujene. Med delom za računalnikom si vsakih 30 minut naredite kratko pavzo, med katero ne gledate v zaslon. Osredotočite se na nek predmet v prostoru ali zaprite oči in jim omogočite počitek.

    Nasvet: O tem, kakšno pisarniško mizo, stole, tiskalnik in drugo pisarniško opremo bo primerna za vaš domači urad, smo razložili v članku kako urediti sodoben domači urad.

    2. Ne pozabite zračiti

    Se počutite nesredotočeni ali utrujeni? Razlog je lahko slab zrak v prostoru. Poleg pomanjkanja kisika vam škodi predvsem presežek CO2, ki lahko negativno vpliva na vašo osredotočenost pri zahtevnem duševnem delu. Če v takšnih razmerah delate dlje časa, lahko to vpliva tudi na vašo produktivnost in zdravje.

    Kako pravilno zračiti

    • Kratko, intenzivno in pogosto. Zračite vsaj 3x dnevno.
    • Pri nižjih temperaturah zračite krajši čas. Pozimi naj bo čas zračenja največ 6 minut, spomladi in jeseni zadostuje 10–20 minut. Poleti pustite okna odprta tudi do pol ure.
    • Pozimi zračite le na »ventus«? Tudi pri nizkih temperaturah je pomembno, da zamenjate zrak v prostoru. Ne bojte se mraza, prezračite v nekaj minutah. Pogostejše zračenje sicer ohladi zrak, vendar stene in tla obdržijo svojo temperaturo, zato so izgube toplote minimalne.
    • Če imate v pisarni težave z vlago, ne zračite med dežjem. Nasprotno, alergiki v sezoni cvetnega prahu takšno zračenje cenijo, saj je med dežjem zrak najčistejši.

    Nasvet: Če brez natisnjene tabele, grafov, pogodbe, koledarja in drugih dokumentov ne morete delati, izberite ugoden tiskalnik za domačo pisarno, ki vam bo vedno na voljo.

    3. Polepšajte si delovno okolje

    Pomembno je, da se počutite prijetno. Prilagodite si svoje delovno okolje tako, da se vam v njem dobro dela in prijetno biva. Pomagajo lahko tudi na videz manjši detajli:

      • Za prijetno vzdušje in vonj prostora uporabite svečo, aromatični difuzor ali aromo lučko. Pazite, da ne pretiravate. Za delo izberite blažje vonje. Ko postane vonj premočan, težek ali vam začne povzročati omotico, je čas, da svečo ugasnete in temeljito prezračite.
      • Če ne marate tišine, si sestavite svoj delovni seznam predvajanja. Idealna glasba je takšna, ki bo služila kot ozadje, ki vas pri delu ne bo motila, ampak bo spodbujala vašo delovno voljo in delovni tok. Za to so primerni beli šum, klasična glasba ali ASMR.
      • Privoščite si dobro kavo, čaj ali okusno malico. Potem boste z večjim veseljem zagrabili za delo!
    • Odločite se za rastline.
    istock-1132308470.jpg

    4. Rastline v pisarni zagotavljajo zdravo delovno okolje

    Pisarniško okolje je lahko polno škodljivih snovi, ki se sproščajo na primer iz preprog, pohištva, talnih oblog ali tehnične opreme. Poleg pogostega prezračevanja in brisanja prahu vam k čistejšemu zraku pomagajo tudi ustrezne rastline za pisarno. Rastline delujejo kot dekoracija, ki poživlja in naredi pisarno prijetnejšo, zato se boste v njej počutili bolje in razpoloženje bo boljše.

    Rastline v pisarni pozitivno vplivajo na človeško psiho, pomembne so tudi za naše zdravje. Naravno pomagajo vlažiti zrak v pisarni, kar je še posebej koristno v suhih zimskih mesecih in kurilni sezoni, ter absorbirajo škodljive snovi. Zato so rastline cenejša alternativa ali dopolnilo različnim modernim vlažilcem zraka.

    Odlična izbira so na primer palme, ki absorbirajo škodljive snovi, ali preprost bršljan. Ta nezahtevna rastlina je primerna za gojenje v notranjih prostorih ali zunaj, potrebuje le vlažen zrak (nadomestite ga z občasnim pršenjem) in razpršeno svetlobo (pozor, ne prenaša neposredne sončne svetlobe). V pisarni lahko oslabi negativne učinke elektromagnetnega sevanja. Koristne so tudi dracene, fikusi, lopatkovec, bromelije, bananovci ali praproti.

    Podobni članki

    2 minute branja

    Poceni tiskalnik za domačo pisarno? Lahko se prilega tudi v znesku 150 €

    Delo od doma je v številnih podjetjih že dolgo standard. Seveda za to potrebujete računalnik, pogosto pa ne morete brez tiskalnika. In čeprav so proračuni delodajalcev omejeni, lahko kakovostno napravo dobite že za 150 €. Ne verjamete?

    Cel članek »
    kanc 3 minute branja

    Kako odpreti moderno pisarno in zanjo izbrati ustrezno rešitev?

    Delo od doma (tako imenovana domača pisarna) ima vrsto prednosti. Home office ni več samo domena samostojnih strokovnjakov, vse pogosteje se tega poslužujejo tudi redno zaposleni. V domači pisarni pogosto preživimo več deset ur na teden. Zato je pomembno, da se lahko v njej dobro skoncentriramo in da pisarniška oprema ne vpliva negativno na naše zdravje. Kako je s tem, boste izvedeli v članku.

    Cel članek »