Zgodba znamke Samsung: Kako je prodajalec suhih rib in rezancev postal največji proizvajalec elektronike na svetu

1. 5. 2023

Podjetje Samsung se je v letu 2018 povzpelo na 12. mesto lestvice najdražjih podjetij na svetu. Južnokorejski gigant je lani praznoval 80 let od ustanovitve, med desetimi najdražjimi podjetji na svetu pa boste našli le dve, katerih zgodovina sega še globlje v preteklost. Ostanite z nami, da ugotovite, kako je prodajalec suhih rib in rezancev postal svetovni tehnološki vodja današnjega časa.

Vsebina članka:

  • Naziv, ki napoveduje uspeh
  • Zgodba o podjetniku, ki se ni ustrašil izzivov
  • Ko je Samsung začel proizvajati črno-bele televizorje, je bila v ZDA že v porastu barvna slika
  • V 80. letih prejšnjega stoletja je Samsung začel preplavljati trg s svojimi izdelki
  • Preobrazba iz lokalne v globalno zvezdo je prišla v 90. letih
  • Naziv, ki napoveduje uspeh

    V prevodu iz korejščine Samsung pomeni "tri zvezde" in naj bi simboliziral "nekaj velikega". In kaj drugega lahko štejemo za "nekaj velikega" kot to, kar je uspelo temu podjetju zgraditi v svojih 80 letih obstoja? Trenutno Samsung velja za največjega proizvajalca in distributerja elektronike na svetu.

    Po kvalificiranih ocenah je podjetje vredno 326 milijard dolarjev, kar je zelo spodoben rezultat za podjetje iz države, ki je le malo večja od Češke in ki je bila po korejski vojni med najrevnejšimi državami na svetu.

    Zgodba o podjetniku, ki se ni ustrašil izzivov

    Večina od nas se vsakodnevno srečuje s pametnimi telefoni, monitorji, gospodinjskimi aparati ali tiskalniki znamke Samsung. Malo ljudi pa ve, da je podjetje leta 1938 ustanovil Lee Byung-chul kot lokalno trgovino z živili. Skupaj s 40 zaposlenimi je Lee kupcem ponujal sušene korejske ribe, zelenjavo in lastnoročno narejene rezance.

    Lee je bil zelo ambiciozen podjetnik in se že od začetka ni bal velikih izzivov. Ko se je pojavila priložnost za izgradnjo tovarne za predelavo volne, se je odločil, da bo v mestu Daegu zgradil največjo tovrstno tovarno v vsej Koreji.

    Podjetje je bilo uspešno, zato ni trajalo dolgo, da so svoj sedež preselili neposredno v prestolnico – Seul. Prva tri desetletja svojega obstoja je Samsung postopoma vlagal v prehrambno in tekstilno industrijo, zavarovaništvo in prodajo blaga. Razpršitev naložb je bila odlična strategija in ni čudno, da je potem, ko je podjetje konec šestdesetih letih prejšnjega stoletja začelo vlagati v elektroniko in nekaj let kasneje v (da, prav ste prebrali) ladjedelništvo, sledila strma rast. Iz majhnega prodajalca sušenih rib in rezancev je postala družba, katere logotip je bil kmalu prepoznaven tudi izven meja Koreje.

    Ko je Samsung začel proizvajati črno-bele televizorje, je bila v ZDA že v porastu barvna slika

    V času, ko so gospodinjstva v ZDA že množično zamenjala svoje črno-bele televizorje z barvnimi, v Koreji (morda celotni Aziji) večina prebivalstva sploh ni vedela, da obstaja "škatla z gibljivimi slikami". Šele v trenutku, ko so se ameriški in evropski proizvajalci odločili za širitev na azijski trg, si je korejska vlada zastavila vprašanje, ali ne bi bilo bolje televizorje izdelovati "doma". Za tuje prodajalce televizij je uvedla pogoj: Če so želeli v Koreji prodajati svoje izdelke, so morali deliti proizvodno tehnologijo. Tako je dala priložnost tamkajšnjim proizvajalcem in podjetje Samsung je seveda po njej skočilo s tigrovim skokom.

    Leta 1970 je luč sveta ugledal prvi Samsungov televizor, natančneje črno-beli model z oznako P-3202. Skupaj z množičnim razmahom rednega oddajanja je vladalo ogromno zanimanje za televizorje in le šest let kasneje se je znamka Samsung lahko pohvalila z milijonto prodano napravo.

    V 80. letih prejšnjega stoletja je Samsung začel preplavljati trg s svojimi izdelki

    Vse do konca prejšnjega stoletja je Samsung vedno nekako skočil na premikajoči se vlak. Kar zadeva proizvodnjo drugih naprav in gospodinjskih aparatov, je bila znamka sicer razmeroma uspešna, vendar je ni bilo mogoče šteti za tehnološko vodilno, dokler ni začela sama razvijati novih tehnologij.

    Primer, ki govori sam zase: Leta 1982 je Samsung skočil v segment malih tiskalnikov (in delno tudi telekomunikacij), ko je na tržišče lansiral prvi faks. Ob tem velja opozoriti, da je bil svetovni trg tiskalnikov, faksov in podobnih naprav že  "pod kapo" štirih znamk CanonHPEpson a Brother.

    V 80. Letih je Samsung že služil dovolj denarja, da se je počasi, a vztrajno dvignil s položaja pepelke na svetovnem trgu elektronike. Podjetje je začelo izdatno vlagati v raziskave in razvoj in poleg tega, da se je na svetovnem trgu dobro znašlo v segmentu televizorjev, pralnih strojev in mikrovalovnih pečic, je s pametnim nakupom drugih manjših podjetij vstopilo v telekomunikacijsko panogo.

    Preobrazba iz lokalne v globalno zvezdo je prišla v 90. letih

    Desetletje, ki je svetu dalo Pokemone, Tamagoči in Macareno, je bilo za Samsung prelomno. Svojemu že tako širokemu portfelju izdelkov je dodal računalniške čipe in pomnilniške naprave. Kmalu je postal tudi v tem segmentu eden od vodilnih na svetovnem trgu saj pri proizvodnji računalniških čipov in pomnilnikov pa Samsung razen Intela v svetu ni imel konkurence.

    samsung2-nahled2.jpg
    Podjetje Samsung Engineering & Construction iz skupine Samsung je sodelovalo tudi pri gradnji nebotičnika Burj Khalifa v Dubaju, ki je še vedno najvišja stavba na svetu.

     

    Prvi mobilni telefon Samsung je prišel na trg leta 1988, le 4 leta po tem, ko je Motorola predstavila prvi mobilni telefon v serijski proizvodnji na svetu. V segmentu mobilnih telefonov Samsungu sprva ni šlo najbolje. Velik del trga v zgodnjih devetdesetih letih je pripadel Motoroli (60-odstotni tržni delež v Koreji v primerjavi z 10-odstotnim deležem, ki je šel prodaji Samsunga), kakovost mobilnih telefonov Samsung pa je bila slaba. V zvezi s tem je znamka na trgu doživela nekaj močnih udarcev.

    Po Samsungu menda še danes kroži zgodba o tem, kako je takratni šef podjetja Kun-Hee Lee zažgal celotno skladišče, ko je ugotovil, da celotna linija mobilnikov, ki naj bi šli v prodajo leta 1995 ni delovala.

    Po tem incidentu je v podjetju prišlo do razprave, ali naj Samsung zapusti segment mobilnih telefonov. Kun-Hee Lee se je nazadnje odločil, da bo Samsung ostal pri mobilnih telefonih, vendar je temeljito spremenil strategijo. Namesto da bi poceni telefone naredili dostopne vsem, se bodo osredotočili na razvoj posameznih mobilnih delov in preden jim bo uspelo izdelati res kvaliteten telefon, bodo dele prodajali drugim proizvajalcem. Prihodnost Samsunga je v (treh) zvezdah

    Tudi po zaslugi drzne odločitve takratnega šefa je danes Samsung s približno 20-odstotnim deležem najmočnejši igralec na trgu mobilnih telefonov. Od leta 2011 jih niti Apple niti Huawei, ki zadnja leta hitro rasteta, nista uspela izriniti z vrha lestvice prodaje mobilnih telefonov. In ko smo že pri znamki Applu, ste vedeli, da je Samsung že vrsto let glavni dobavitelj delov za telefone iPhone?

    samsung3-nahled2.jpg
    Stražarje okoli kampusa Samsungovega raziskovalnega centra v Silicijevi dolini so zamenjali robotski varnostniki iz podjetja Knightscope. Prihodnost je zdaj.

     

    Danes Samsung utira pot na skoraj vseh področjih svojega delovanja in se postavlja ob bok velikanom, kot so Google, Facebook, Apple ali Amazon. Ob koncu drugega desetletja 21. stoletja se sooča z izzivi, kot so IoT (Internet of Things), prihod pete generacije brezžičnih sistemov (5G), virtualna resničnost ali umetna inteligenca. Navsezadnje je prav Samsung nedavno predstavil prvi pametni telefon z upogljivim zaslonom, ki naj bi bil prihodnost mobilnih telefonov. Da bomo videli ali bo ta drzen korak zadetek v črno, bomo morali počakati še nekaj let.

    Podobni članki

    xerox 3 minute branja

    Xerox: Tehnološki pionir, ki je postavil temelje pisarniške tehnologije, kot jo poznamo danes

    Ime te znamke je postalo sinonim za kopiranje. A izum kserografije še zdaleč ni edini mejnik v zgodovini razvoja pisarniške tehnologije, za katerega je zaslužna znamka Xerox. Za velik napredek udobne uporabe in s tem tudi množičnega razmaha osebnih računalnikov sta zaslužna izuma grafičnega vmesnika in miške. In ja, Xerox je odgovoren tudi za to. Preberite zgodbo o znamki z več kot stoletno zgodovino, ki se ji kljub ogromnemu številu prebojnih patentov in inovacij ni uspelo povzpeti na vrh.

    Cel članek »
    3 minute branja

    Zgodba blagovne znamke HP - prijateljstvo za vse življenje

    Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ta prvotno garažna podjetja so bila sinonim za mala podjetja, katerih ustanovitelji so imeli za zagon svojega poslovanja le nekaj centov. Sčasoma so ta podjetja rasla in njihovi izdelki ali storitve so spremenili svet. Včasih je bila za uspeh dovolj le dobra ideja, drugič precejšnja drznost, s pomočjo katere so lastniki takšnega podjetja konkurentom ukradli spregledano idejo. Usode nekaterih so bile predmet filmske priredbe. Skoraj vsi danes poznajo filme, kot so Socialno omrežje, Pirati iz Silicijeve doline ali Jobs. Vendar ena manjka: zgodba o Hewlett-Packardu, eni od ikon računalniške industrije.

    Cel članek »