Zgodba znamke Brother - od Japonske do konca sveta

23. 6. 2023

Znanemu reku, da Tatra ne pozna brata, je zlahka oporekati. Težko je verjeti, da nihče iz avtomobilskega podjetja Tatra še ni slišal za tiskalnike ali kopirne stroje japonskega podjetja Brother. Njegova zgodovina sega v leto 1908, ko je bilo v deželi vzhajajočega sonca ustanovljeno podjetje Yasui Sewing Machine Co., predhodnik sedanjega multinacionalnega velikana. Brother je na slovaškem trgu prisoten že več kot 28 let, lani pa je minilo natanko 60 let, odkar japonsko podjetje deluje na evropski celini. Takšen dogodek si zagotovo zasluži vsaj kratek članek o znanem proizvajalcu.

Vsebina članka:

  • Izdelki po meri
  • Korak za korakom do samega vrha
  • Bo majhno podjetje postalo Veliki brat? Bomo videli...
  • Izdelki po meri

    Ko je Kanekichi Yasui leta 1908 v japonskem mestu Nagoya ustanovil majhno podjetje z njegovim imenom, si zagotovo ni predstavljal, da bo sto let kasneje to postalo priznano multinacionalno podjetje. Kanekichi se je sprva preživljal s popravljanjem šivalnih strojev in izdelavo rezervnih delov zanje. Leta 1925 je vodenje podjetja prevzel sin Masayoshi, najstarejši od desetih otrok, ki je očetu pomagal že od svojega 9. leta. Podjetje je preimenoval v Yasui Brothers' Sewing Machine Co. torej šivalni stroji bratov Yasui.

    Takrat so na trgu šivalnih strojev prevladovali uvoženi izdelki. Masayoshi si je zastavil ambiciozen cilj, da to spremeni: odločil se je izdelovati izdelke, ki bodo po kakovosti prekašali uvožene stroje in uspeli tudi v tujini.

    Leta 1928 sta brata Yasui skupaj razvila in izdelala prvi lasten šivalni stroj, ki je bil namenjen izdelavi slamnikov in je omogočal verižno šivanje. Od tega trenutka naprej je družinsko podjetje proizvajalo šivalne stroje pod edinstvenim imenom Brother.

    brother-1-nahled2.jpg

    Podjetje se je uspešno razvijalo, vodstvo in zaposleni pa so se postopoma poglabljali v skrivnosti fine mehanike, pridobivali bogate izkušnje in prihajali do novih idej. Leta 1932 je podjetje predstavilo prvi domači šivalni stroj, v celoti izdelan na Japonskem. Takoj po lansiranju na trg je število naročil preseglo vsa pričakovanja. Verjetno tudi po zaslugi dolge življenjske dobe, ki naj bi bila desetkrat višja kot pri uvoženih strojih. Dokaz visoke kakovosti šivalnih strojev Brother je bil tudi njihov izvoz v Šanghaj na Kitajsko v obsegu 200 kosov.

    brother-2-nahled2.jpg

    Korak za korakom do samega vrha

    Brother je doživel ključno obdobje revolucionarnih sprememb v petdesetih letih prejšnjega stoletja. Takrat je podjetje povečalo celoten obseg proizvodnje, razširilo proizvodni program na domače pletilne stroje, električne aparate, ventilatorje, likalnike in drugo. Podjetje je začelo dinamično rasti in se širiti na tuje trge. Leta 1954 je Brother ustanovil podružnico v New Yorku, štiri leta pozneje pa je bila v Dublinu na Irskem ustanovljena evropska podružnica Brother Europe.

    Medtem je Masayoshi Yasui na podlagi naročila predsednika ameriške podružnice Brother International Corporation (ZDA) Maxa Hugla leta 1956 začel z razvojem in kasneje proizvodnjo prenosnega pisalnega stroja, po katerem je bilo takrat v ZDA veliko povpraševanje.

    Naslednji uspehi niso čakali dolgo:

    • 1961 - S pomočjo prenosnega pisalnega stroja JP1-11 vstopi na področje pisarniške opreme.
    • 1964 - Na olimpijskih igrah v Tokiu je podjetje zagotovilo 300 pisalnih strojev za tuje novinarje, kar je močno izboljšalo globalno dojemanje znamke Brother.
    • 1968 - Brother kupi tovarno šivalnih strojev v Manchestru.
    • 1971 - Brother je kot prvi na svetu uspešno razvil prvi hitri matrični tiskalnik, kar je pomenilo obsežno širitev poceni tiska v pisarnah in domovih.
    • 1976 - Brother izdela prvi električni šivalni stroj, imenovan Compal DX. Do leta 1980 so šivalni in pisalni stroji zaradi miniaturizirane elektronike postali večnamenski in splošno dostopni.
    • 1980 - Brother izdela elektronski pisalni stroj EM-1 za pisarniško uporabo.
    • 1982 - Na trg pride baterijski osebni tiskalnik Brother EP-20, ki uporablja tehnologijo termičnega tiskanja.
    • 1987 - Po skoraj desetletju proizvodnje matričnih in t.i znakovnih tiskalnikov, začne podjetje Brother leta 1987 s tipskim kolesom s proizvodnjo svojega prvega hitrega laserskega tiskalnika z oznako HL-8. Nič čudnega ni, da je ta revolucionarni izdelek prejel prestižno nagrado Editors Choice 2012 ameriške revije PC Magazine.

    Bo majhno podjetje postalo Veliki brat? Bomo videli...

    Od 90. let 20. stoletja do danes je japonsko podjetje, ki je nekoč začelo kot majhno družinsko podjetje, ponovno zraslo in s svojimi izdelki še naprej navdušuje svet. Ne glede na to, ali gre za skenerje, fakse, multifunkcijske naprave, tiskalnike nalepk in RFID nalepk, miniaturne mobilne tiskalnike, laserske, brizgalne, termične ali LED tiskalnike, so to še vedno vrhunski izdelki, ki olajšajo delo v pisarnah, trgovinah, skladiščih in gospodinjstvih. In kot dokazujejo npr. očala AirScouter, opremljena z barvnim zaslonom, ki uporabnikom prikazuje slike iz računalnikov in mobilnih naprav, je Brother sposoben slediti konkurenci in nenehno inovira svoje izdelke.

    Trenutno skupina Brother služi strankam po vsem svetu. Njeni izdelki nastajajo v enem od 17 proizvodnih obratov. Podjetje, v katerem dela več kot 38 000 zaposlenih, ima gosto mrežo lastnih prodajnih mest v 44 državah. Prihodnost tega podjetja, ki je začelo tako rekoč iz nič, je še odprta...

    Podobni članki

    4 minute branja

    Zgodba znamke Samsung: Kako je prodajalec suhih rib in rezancev postal največji proizvajalec elektronike na svetu

    Podjetje Samsung se je v letu 2018 povzpelo na 12. mesto lestvice najdražjih podjetij na svetu. Južnokorejski gigant je lani praznoval 80 let od ustanovitve, med desetimi najdražjimi podjetji na svetu pa boste našli le dve, katerih zgodovina sega še globlje v preteklost. Ostanite z nami, da ugotovite, kako je prodajalec suhih rib in rezancev postal svetovni tehnološki vodja današnjega časa.

    Cel članek »
    3 minute branja

    Zgodba blagovne znamke HP - prijateljstvo za vse življenje

    Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ta prvotno garažna podjetja so bila sinonim za mala podjetja, katerih ustanovitelji so imeli za zagon svojega poslovanja le nekaj centov. Sčasoma so ta podjetja rasla in njihovi izdelki ali storitve so spremenili svet. Včasih je bila za uspeh dovolj le dobra ideja, drugič precejšnja drznost, s pomočjo katere so lastniki takšnega podjetja konkurentom ukradli spregledano idejo. Usode nekaterih so bile predmet filmske priredbe. Skoraj vsi danes poznajo filme, kot so Socialno omrežje, Pirati iz Silicijeve doline ali Jobs. Vendar ena manjka: zgodba o Hewlett-Packardu, eni od ikon računalniške industrije.

    Cel članek »