Canon Zgodba o eni najbolj inovativnih blagovnih znamk na svetu

12. 10. 2023

Prvi fotoaparat so izdelali že leta 1934 in razen tega, da je bil zelo osupljivo podoben takrat znanim kameram Leica, na njem ni bilo nič zelo zanimivega. Vendar se je Canon v 85 letih obstoja sčasoma povzpel na vrh najbolj inovativnih podjetij na svetu. Z več kot tri tisoč patenti upravičeno velja za globalno tehnološko vodilno silo na trgu slikovne tehnologije. Pridite in se pridružite zgodbi znamke Canon.

Vsebina članka:

  • Kako je Kwanon postal Canon
  • Po vojni je Canon nihal na robu propada
  • Canon kot sinonim za inovacije in napredek
  • Kako se Canon spopada s pametnimi telefoni?
  • Ko so začeli tiskalniki prinašati več kot fotoaparati
  • Zgodovina znamke Canon se je začela pisati v zgodnjih tridesetih letih prejšnjega stoletja. Takrat sta svaka, Goro Yoshida in Takeo Maeda, ustanovila znamko, katere ime bi se lahko prevajalo kot Laboratorij za natančno optiko. Že iz imena je jasno, da se je to japonsko podjetje že od vsega začetka osredotočalo predvsem na razvoj fotoaparatov. Canon se je v segment tiskalnikov popolnoma podal šele leta 1975, ko je prišel na trg s svojim prvim laserskim tiskalnikom.

    Kako je Kwanon postal Canon

    Leta 1934 je podjetje razvilo prvi japonski fotoaparat z zaslonko. Verjetno danes nikogar ne moti, da se je Canon tako oblikovno kot konstrukcijsko zgledoval po takratnih svetovno znanih fotoaparatih Leica. Za idejo o imenu stoji Goro Yoshida - eden od ustanoviteljev Canona, bolj kreativen kot gradbeni inženir - poimenoval ga je Kwanon, po budistični boginji usmiljenja.

    Ime prvega fotoaparata se je tako prijelo, da se je leto kasneje Kwanon pojavil že v samem imenu znamke, do svetovljanskega in spevnega imena Canon, ki ga je podjetje uradno prevzelo leta 1947, pa je bil le še korak.

    Zdroj obrázku: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png L

    Originalni logotip kamere Kwanon je izumil in oblikoval sam Goro Yoshida – eden od ustanoviteljev znamke. (vir slike: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/1934kwanon.png)

    Po vojni je Canon nihal na robu propada

    Svetovne vojne so predstavljale pomemben poseg v gospodarstva večine svetovnih sil. Japonska v tem pogledu ni bila izjema. Številna proizvodna in trgovska podjetja si tudi v povojnem obdobju niso opomogla. Canon je prav tako skoraj postal ena izmed ekonomskih žrtev vojne, če ne bi stiske izkoristil sebi v prid.

    V želji po odpravi odvisnosti od zunanjih dobaviteljev je Canon začel vlagati v lastne tehnologije. Zaradi tega je lahko prekinil sodelovanje z Nikonom, pri katerem je nekoč kupoval dele za svoje fotoaparate. Tudi Canon je poskušal najti svojo izvirno obliko in funkcionalnost. Druge kamere, s katerimi je prišel na trg v petdesetih letih, niso bile več navadne kopije nemških kamer Leica, ampak so nosile Canonov poseben podpis. Zaradi inovativnosti je Canon uspel preživeti povojno krizo, se razširiti na tuje trge in postati svetovno prepoznavna blagovna znamka na svojem področju.

    istock-825068802-nahled2.jpg

    Težko bi našli kraj na Zemlji, kjer ne bi bilo fotoaparata Canon.

    Canon kot sinonim za inovacije in napredek

    V vsaki industriji obstaja blagovna znamka, ki ustvari revolucionarne inovacije in določa smer celotnega trga. Ni presenetljivo, da mnogi svetovni voditelji v svojih panogah prihajajo iz dežele vzhajajočega sonca. Blagovna znamka Canon je ena izmed vodilnih v svetu na področju tehnologij za obdelavo slik. Že dolgo časa je na vrhu ameriške lestvice po številu patentov. Že dolgih 33 let zapored je Canon med 5 najbolj inovativnimi podjetji na svetu (ocenjeno po številu registriranih patentov v ZDA). Canon je v času svojega obstoja svet obogatil z več kot tri tisoč patenti, kar ga uvršča med velikane, kot so IBM, Samsung ali Intel.

    Kako se Canon spopada s pametnimi telefoni?

    V zadnjih desetletjih so se razširile majhne kompaktne naprave, ki poleg telefoniranja, brskanja po internetu, klepetanja in drugih funkcij znajo narediti tudi čisto spodobne fotografije. Proizvajalci pametnih telefonov se lahko veselijo, a manufakture (ne samo) kompaktnih fotoaparatov počasi odhajajo na smetišče zgodovine.

    Klasične znamke fotoaparatov so se na pragu novega tisočletja znašle pred novim izzivom. Kako se Canon spopada s »kugo« v obliki pametnih telefonov? V prvi vrsti se osredotoča na druge produktne segmente iz svojega portfelja, kot je pisarniška oprema.

    istock-1145302393-nahled2.jpg

    Resnica je, da svojega dogotalnega fotoaparata na nekatera mesta preprosto ne želite vzeti s seboj. Poleg tega z velikim fotoaparatom v roki ne morate delati selfijev.

    V segmentu fotoaparatov se je Canon začel osredotočati na tehnologije, ki jim vgrajene kamere v pametnih telefonih niso kos. Canonove nedavne marketinške kampanje gredo v isto smer. V njih skuša prikazati, kako lahko polnovreden fotoaparat obogati vsakdanje življenje in dobesedno pravi, da »Biti na pravem mestu ob pravem času ne pomeni nič brez ustrezne kamere«.

    Ko so začeli tiskalniki prinašati več kot fotoaparati

    Kljub dejstvu, da je Canonov logotip morda prva stvar, ki si jo večina ljudi predstavlja, nameščena tik nad objektivom fotoaparata, Canon ni novinec na področju pisarniške slikovne tehnologije. Že leta 1985 je Canon vzpostavil sodelovanje z blagovno znamko Hewlett-Packard, ki ji Canon dobavlja vse laserske tehnologije za svoje tiskalnike. To tesno partnerstvo Canonu prinaša manj kot petino letnega prihodka podjetja.

    Kaže, da se bo Canonu v prihodnosti morda obrestovala usmeritev v segment pisarniške slikovne tehnologije, kot so večunkcijske naprave, tiskalniki in skenerji. Navsezadnje zdaj, glede na zadnje uradno poročilo podjetja, prodaja v tem segmentu prinaša podjetju več kot 45 % prometa (za primerjavo, segment kamer predstavlja le 25,5 % prometa).

    Podobni članki

    3 minute branja

    Zgodba blagovne znamke HP - prijateljstvo za vse življenje

    Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ta prvotno garažna podjetja so bila sinonim za mala podjetja, katerih ustanovitelji so imeli za zagon svojega poslovanja le nekaj centov. Sčasoma so ta podjetja rasla in njihovi izdelki ali storitve so spremenili svet. Včasih je bila za uspeh dovolj le dobra ideja, drugič precejšnja drznost, s pomočjo katere so lastniki takšnega podjetja konkurentom ukradli spregledano idejo. Usode nekaterih so bile predmet filmske priredbe. Skoraj vsi danes poznajo filme, kot so Socialno omrežje, Pirati iz Silicijeve doline ali Jobs. Vendar ena manjka: zgodba o Hewlett-Packardu, eni od ikon računalniške industrije.

    Cel članek »
    xerox 3 minute branja

    Xerox: Tehnološki pionir, ki je postavil temelje pisarniške tehnologije, kot jo poznamo danes

    Ime te znamke je postalo sinonim za kopiranje. A izum kserografije še zdaleč ni edini mejnik v zgodovini razvoja pisarniške tehnologije, za katerega je zaslužna znamka Xerox. Za velik napredek udobne uporabe in s tem tudi množičnega razmaha osebnih računalnikov sta zaslužna izuma grafičnega vmesnika in miške. In ja, Xerox je odgovoren tudi za to. Preberite zgodbo o znamki z več kot stoletno zgodovino, ki se ji kljub ogromnemu številu prebojnih patentov in inovacij ni uspelo povzpeti na vrh.

    Cel članek »