10 nasvetov, kako narediti svojo pisarno okolju prijazno
Ekološka miselnost se je počasi, a vztrajno prikradla v naše domove. Recikliramo, trudimo se, da ne ustvarjamo odpadkov, varčujemo z energijo, skratka, skrbimo za naš planet. Pa nam uspeva tudi na delovnem mestu? Trajnost ni le trend, ampak postaja tudi nuja. Naj bo tudi vaša pisarna okolju prijazna.
Okolju prijazen pristop ne pomaga le planetu, ampak tudi podjetjem samim. Pomaga lahko prihraniti stroške in pridobiti konkurenčno prednost, bodisi pri zaposlenih (75 % milenijcev bi sprejelo nižjo plačo, če je njihov delodajalec okolju prijazen) bodisi pri poslovnih partnerjih in strankah.
Okolju prijazna pisarna v praksi
Nekatere spremembe za zmanjševanje ekološkega odtisa predstavljajo za podjetja velike investicije. Zamenjajte obstoječo razsvetljavo z bolj ekološko različico, preklopite na varčnejši sistem ogrevanja,... Preden se vodstvo podjetja odloči za tako temeljite spremembe, lahko traja precej časa. Ni vam treba odlašati z izdelavo okolju prijazne pisarne. Že majhne spremembe, ki jih vključite v svoje delovne procese, bodo imele velik in pozitiven vpliv na naše okolje.
Kako narediti svojo pisarno okolju prijazno
1) Pisarne brez papirja
Živimo v digitalni dobi in storitve v oblaku rastejo kot gobe po dežju. 81 % prebivalcev razvitih držav ima dostop do interneta, vi pa še vedno tiskate dokumente na papir? Zmanjšajte porabo papirja in samo tiskanje na minimum – prihranili boste denar, prostor v pisarnah in planet.
2) Če že tiskate, tiskajte ekološko
Ali ne morete delovati brez tiskalnika? Preidite na okolju prijazno tiskanje. Tiskalnik za pisarno izberite glede na njegovo energijsko varčnost. Prav tako lahko prihranite pri stroških in varujete okolje z nakupom kompatibilnih kartuš, ki natisnejo več strani kot originalni tonerji in kartuše.
3) Odklopite energijske vampirje
Ste vedeli, da elektronske naprave porabljajo elektriko tudi, ko so izklopljene? Zato ob odhodu iz pisarne ni dovolj, da jih le izključite s tipko, temveč jih tudi izvlecite iz vtičnice.
4) Kupujte na veliko
Manj nakupov večjih količin blaga pomeni manj embalaže, manj prevoženih kilometrov v transportu blaga in praviloma manjši znesek na računu.
5) Spremenite dobavitelja
Ne glede na to, ali na primer kupujete pisarniško opremo, hrano ali storitve, izberite dobavitelja na podlagi lokalne razpoložljivosti in njegove okoljske odgovornosti. Raziščite, kateri certifikati ki kažejo na varovanje življenjskega okolja so standardni na vašem območju, in če vaš obstoječi dobavitelj ne izpolnjuje zahtev, ga zamenjajte.
6) Kupite zabojnike za ločevanje odpadkov in reciklirajte
Če že proizvajate odpadke, jih reciklirajte. Kupite zabojnike za ločevanje odpadkov, izobražujte in motivirajte zaposlene za sortiranje odpadkov. Za začetek si lahko preberete naš članek naš članek o recikliranju papirja v pisarni, številne nasvete v njem pa lahko uporabite tudi za recikliranje drugih materialov na delovnem mestu.
7) Ne pretiravajte z ogrevanjem ali klimo
Osnovna oprema za nadzor temperature v pisarnah naj bo termostat. Z njegovo pomočjo lahko enostavno uravnavate temperaturo v prostorih tudi na desetinke stopinje natančno in tako preprečite nepotrebne izgube energije.
8) Pustite da umetne razsvetljave sije sonce
Kamor sonce ne gre, tja hodi zdravnik. Ljudje, ki delajo v pisarnah z okni, so srečnejši, bolj produktivni in bolj spočiti, saj v povprečju spijo 46 minut več na noč kot tisti, ki delajo v prostorih brez oken. Čez dan odgrnite okenske rolete in za osvetlitev uporabite dnevno svetlobo.
9) Preklopite na LED osvetlitev
Idealna je sodobna razsvetljava, ki lahko uravnava jakost in barvo svetlobe glede na čas dneva, vreme in trenutne potrebe. Zamenjava nevarčnih žarnic z LED žarnicami je veliko manjša investicija.
10) Izobražujte zaposlene in sodelavce ter jih motivirajte!
A največji izziv ni uvajanje novih ukrepov, temveč motiviranje zaposlenih, da le-te upoštevajo. Izobražujte jih, organizirajte ekološke delavnice, v ponudbo vključite okolju prijazne ugodnosti za zaposlene, naj ekološko razmišljanje preraste v kulturo vašega podjetja in omogočite vsem, da se vključijo in pristopijo k delu.
Podobni članki
Kako izbrati tiskalnik za pisarno in se ne opeči?
Skoraj 580 let je minilo, odkar je Johannes Gutenberg človeštvu prinesel svoj revolucionarni izum, tisk. Odkritje, ki je brez primere spremenilo prejšnje razumevanje sveta, prispevalo k svobodnemu širjenju informacij in sodelovalo pri splošnem razvoju izobraževanja. Danes izpolnjujejo eno od prvotnih funkcij tiska tiskalniki. Za podjetja, državne ustanove, trgovine, mala in srednje velika podjetja so zanesljivi tiskalniki postali absolutna nuja. Tiskanje računov, dokumentov, nalogov, plačilnih list – vse to mora opraviti ustrezen pisarniški tiskalnik. In mi vam bomo svetovali, kako izbrati najboljšega.
Cel članek »Papir v pisarni: Kako zmanjšati njegovo porabo in pravilno reciklirati
So kupi papirja v koših naših pisarn res neuporabni odpadki? Ali obstajajo načini, kako kar najbolje izkoristiti to dragoceno naravno surovino? Če si zastavljate podobna vprašanja, vam bo mogoče prišel prav naslednji članek o recikliranju papirja v pisarni.
Cel članek »