Zgodba znamke Dell: od sestavljanja računalnikov na kolenih do tehnološkega velikana

6. 8. 2024

Danes je Dell eno največjih tehnoloških podjetij na svetu. Podjetje zaposluje več kot 165.000 ljudi, njegov lastnik pa je eden najbogatejših ljudi na planetu. Vendar ni bilo vedno tako. Še preden se je Dell usmeril v prodajo tiskalnikov in drugih komponent, so bili njegov glavni izdelek sestavljeni računalniki. Ideja o njihovi prodaji se je porodila v glavi 19-letnega ameriškega študenta.

Vsebina članka:

  • Osebni računalniki po meri
  • Doba interneta in pojav tiskalnikov
  • Umik z borze in zvezdniška vrnitev
  • Osebni računalniki po meri

    Podjetje Dell je leta 1984 - pod imenom PC's Limited - ustanovil Michael Dell, ki je na željo svojih staršev študiral medicino na teksaški univerzi v Austinu. Dell je hitro spoznal potencial po meri sestavljenih računalnikov.

    Pomembna konkurenčna prednost je bila tudi nižja cena naprav po meri v primerjavi z že pripravljenimi modeli, ki jih je ponujal na primer IBM. Posel se je razvijal z astronomsko hitrostjo; bodoči Dell je že v prvem letu obstoja ustvaril 73 milijonov dolarjev prometa. K temu je precej pripomogel osebni računalnik Turbo PC, prvi Dellov oblikovalski izdelek, ki je bil naprodaj za 795 dolarjev (danes okoli 1990 dolarjev).

    pcs_limited_turbo_pc_signed_by_michael_dell-nahled2.jpg

    Kopija Turbo PC-ja s podpisom Michala Della.

     

    Preporod v Dell (Computer Corporation) je prišel v letu 1987. Hkrati s preimenovanjem se je podjetje začelo širiti tudi v druge države; prva baza zunaj domačih ZDA je bila Velika Britanija, kmalu so ji sledile druge evropske države.

    Uspešnost podjetja je potrdila tudi uvrstitev na borzo – izdaja delnic v borzi je potekala junija 1988, ko je bil ustanovitelj star le 24 let. Nekaj ​​let pozneje, pri 27 letih, je Michael Dell postal najmlajši generalni direktor, ki ga je revija Fortune uvrstila na seznam 500 najvrednejših podjetij. Le leto prej je podjetje lansiralo svoj prvi model prenosnika.

    Doba interneta in pojav tiskalnikov

    Da zna Michael Dell priložnost zgrabiti za vrat in jo pravilno izkoristiti, priča tudi dejstvo, da je njegovo podjetje med prvimi uporabilo internet kot prodajni medij. Dell je s spletno prodajo začel že leta 1996 (le leto prej je s spletno prodajo začel Amazon). Takrat je podjetje zaposlovalo že preko 8 tisoč ljudi in je bilo mednarodna korporacija v pravem pomenu besede.

    Do začetka 3. tisočletja je Dell postal največji proizvajalec računalnikov na svetu. In začel je iskati, v katero smer bi razširil svojo proizvodnjo. Izbira je padla na hišno elektroniko in računalniške dodatke. Podjetje je začelo proizvajati in prodajati televizorje, mp3 predvajalnike in v sodelovanju z Lexmarkom tudi tiskalnike.

    V duhu svoje tradicije izdelovanja naprav za različne situacije je Dell začel prvi val z naslednjimi izdelki:

    • večfunkcijska črnilna naprava (po ceni za 139 USD),
    • laserski tiskalnik (239 $),
    • laserski tiskalnik za velike količine (499 $, v omrežni konfiguraciji za 839 $).

    Manjkali niso niti Dell tonerji. Tudi pri njih je podjetje poskusilo z inovativnim pristopom; ko je uporabniku v tiskalniku zmanjkalo črnila, ga je okno na računalniku preusmerilo na uradno spletno stran proizvajalca za nakup druge kartuše.

    Umik z borze in zvezdniška vrnitev

    Vsako potovanje do zvezd naleti na oviro – in Dell je leta 2013 doživel podoben trenutek. Prodaja osebnih računalnikov že dlje časa upada na račun prenosnikov in pametnih telefonov, podjetje pa se je moralo spopasti z več slabimi odločitvami. Npr. nekaj let prej je podjetje izgubilo nekaj sto milijonov dolarjev zaradi napačno izdelanih matičnih plošč.

    Vse to je povzročilo, da se je Michael Dell leta 2013 po letih, preživetih v nadzornem svetu, vrnil na čelo podjetja in umaknil podjetje iz javnega trgovanja. Sledilo je globoko prestrukturiranje, ko je podjetje prilagodilo poslovno strategijo in prevzelo na primer EMC Corporation, ki se med drugim ukvarja s shranjevanjem v oblaku in računalniško varnostjo.

    Takrat je bil to najdražji nakup tehnološkega podjetja v zgodovini; Dell je za korporacijo EMC plačal 67 milijard dolarjev. Podjetje je nato vložilo še 21 milijard v raziskave in razvoj. Toda trdo delo je bilo poplačano – leta 2018 se je Dell vrnil na borzo in od takrat več kot podvojil vrednost delnic.

    In Michael Dell? Poleg vodenja podjetja se 55-letni milijarder ukvarja tudi z dobrodelnostjo. In prav gotovo ne skopari; prek svoje fundacije, ki jo je ustanovil leta 1999 z ženo, je v teh letih različnim neprofitnim organizacijam in socialnim programom daroval več kot 1,23 milijarde dolarjev.

    Zgodbe drugih podjetij
    Se sprašujete, kako so današnji proizvajalci tiskalnikov prišli do mesta, kjer so danes? Preberite si tudi o zgodovini podjetij Brother, Samsung, HP ali Canon.

    Podobni članki

    3 minute branja

    Zgodba blagovne znamke HP - prijateljstvo za vse življenje

    Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ta prvotno garažna podjetja so bila sinonim za mala podjetja, katerih ustanovitelji so imeli za zagon svojega poslovanja le nekaj centov. Sčasoma so ta podjetja rasla in njihovi izdelki ali storitve so spremenili svet. Včasih je bila za uspeh dovolj le dobra ideja, drugič precejšnja drznost, s pomočjo katere so lastniki takšnega podjetja konkurentom ukradli spregledano idejo. Usode nekaterih so bile predmet filmske priredbe. Skoraj vsi danes poznajo filme, kot so Socialno omrežje, Pirati iz Silicijeve doline ali Jobs. Vendar ena manjka: zgodba o Hewlett-Packardu, eni od ikon računalniške industrije.

    Cel članek »
    xerox 3 minute branja

    Xerox: Tehnološki pionir, ki je postavil temelje pisarniške tehnologije, kot jo poznamo danes

    Ime te znamke je postalo sinonim za kopiranje. A izum kserografije še zdaleč ni edini mejnik v zgodovini razvoja pisarniške tehnologije, za katerega je zaslužna znamka Xerox. Za velik napredek udobne uporabe in s tem tudi množičnega razmaha osebnih računalnikov sta zaslužna izuma grafičnega vmesnika in miške. In ja, Xerox je odgovoren tudi za to. Preberite zgodbo o znamki z več kot stoletno zgodovino, ki se ji kljub ogromnemu številu prebojnih patentov in inovacij ni uspelo povzpeti na vrh.

    Cel članek »