5 nasvetov, kako učinkovito delati od doma v času karantene

7. 3. 2024

Pandemija koronavirusa je nekatere zaposlene prisilila k delu od doma. Za nekatere posameznike je domača pisarna (skoraj) vsakdanji kruh. Drugi so se znašli v položaju, ki so ga poznali le po podjetniških (in neizkoriščenih) ugodnostih. Ta članek smo ustvarili za ljudi, ki imajo možnost dela od doma, a ne vedo, kako bi se dogovorili, da bi v dnevni sobi ali spalnici imeli enako delovno uspešnost kot v svoji pisarni.

Vsebina članka:

  • 1) Poskrbite si mir, da se osredotočite
  • 2) Delajte v času največje produktivnosti
  • 3) Poslovite se od odlašanja
  • 4) Posezite po ustreznih aplikacijah
  • 5) Ločite delo in zasebno življenje
  • 1) Poskrbite si mir, da se osredotočite

    Za delo od doma je treba ustvariti ustrezne pogoje. Osnova je delovno mesto - najbolje ločena soba z vrati - iz katerega boste opravljali svoje delovne naloge. Verjetno ga v času karantene ne boste mogli opremiti z ustreznim pisarniškim pohištvom, a to ni najpomembnejše.

    Najbolj pomembno je doseči kar njavečji mir, da se lahko osredotočite na svoje delo. Če ste končali v izolaciji z družino, se dogovorite za čas, ko ne želite, da vas motijo. Če je to vsaj malo mogoče, poskusite otroke (in partnerja) prepričati, da v določenem času omejijo hrupne dejavnosti.

    Če vaša služba tega ne zahteva, prekinite povezavo s socialnimi omrežji, izklopite zvonjenje telefona in se lotite dela. Traja približno 15 minut, da človek doseže t.i flow, stanje, ko je popolnoma zatopljen v svoje delo in ne opazi okolice in časa. Potem se delo opravlja (takorekoč) samo od sebe.

    Naš nasvet: Povečajte svojo osredotočenost z ustrezno glasbo
    Številnim ustvarjalnim profesionalncem k osredotočenosti pomaga glasba s ponavljajočim se ritmom in melodijo, ki se najbolje predvaja prek slušalk. Nekdo poglobi svojo koncentracijo s poslušanjem techna ali trancea; če ste resen ljubitelj glasbe, posezite po minimalističnih skladbah na primer Philipa Glassa.

    2) Delajte v času največje produktivnosti

    Prisilna domača pisarna je odlična priložnost za raziskovanje lastnih bioloških ritmov. Ni vam treba slediti urniku delodajalca – raziščite, v katerem delu dneva boste dosegli najboljše rezultate v najkrajšem času.

    Seveda to ne drži 100 %. Skratka, za nekatera opravila (telefoniranje s strankami, videokonference s sodelavci) morate biti dosegljivi ob določeni uri. Lahko pa si glede na potrebe vašega organizma nastavite čas za ustvarjalno delo.

    Obstoj t.i cirkadianih ritmov potrjujejo številne znanstvene raziskave. Večina ljudi je najbolj produktivnih med deveto zjutraj in poldnevom. Drugi vrh produktivnosti nato dosežejo kmalu po 14. uri.

    Toda veliko ljudi ima biološke ritme zamaknjene. T.i. »jutranje ptice« najbolje delujejo v zgodnjih jutranjih urah in imajo večino svojega dela opravljenega do takrat, ko se večina ljudi odpravi v službo. »Sove« pa so najbolj produktivne pozno zvečer, ko večina populacije spi.

    homeoffice-5-tipov-nahled2.jpg

    Če vam okoliščine to dopuščajo, poskusite, ali bo drugačen ritem povečal vašo produktivnost. Poslušajte svoje telo in začutite, kdaj vam gre delo dobro od rok. Tega se lotite natančno: izmerite, koliko časa vam vzame, da opravite določeno nalogo v različnih delih dneva. 

    Morda boste ugotovili, da svoje delo opravite okoli 2. ure zjutraj – in se po vrnitvi na delo dogovorite za bolj pogosto delo od doma.

    3) Poslovite se od odlašanja

    Odpravili ste zunanje motnje in spoznali tudi svoja najbolj produktivna obdobja dneva. Preostane le še eno – znebiti se notranje nuje po brskanju po družabnih omrežjih ali ogledu serije. V primerjavi s pisarno dom ponuja veliko več možnosti za odvračanje pozornosti. Hkrati pa ti nihče ne stoji za hrbtom, zato morate sami paziti na svojo delovno etiko.

    Težava je v tem, da mnogi odlašamo tudi med dejavnostmi, ki so del našega dela. Odgovarjanje na e-maile in opravljanje prehodnih nalog ima enako škodljiv učinek na delovno koncentracijo kot tek do štedilnika ali brisanje tal. To ne pomeni, da se ne bi smeli ukvarjati s temi dejavnostmi – le izogibajte se jim v času, ki je rezerviran za poglobljeno, osredotočeno delo.

    Pomagajo vam lahko aplikacije, za blokiranje družbenih omrežij npr. StayFocused ali Mindful Browsing (razširitev brskalnika Chrome).

    Naš nasvet: Začnite z najtežjo nalogo dneva
    To ni neumnost – s seznama opravkov boste prečrtali tisto, ki vas najbolj straši, in se hkrati motivirali za naslednjo nalogo. Ta način dela je podrobno obravnavan v knjigi »Pojej živo žabo!« ameriškega svetovalca Briana Tracyja.

    Za več nasvetov o boju proti odlašanju si oglejte članek 4 nasveti kako (končno) končati z odlašanjem.

    4) Posezite po ustreznih aplikacijah

    Google Hangouts

    Preizkušeno orodje za videokonference Google Hangouts ponuja dobro kakovost povezave (tako video kot zvok) in je brezplačno. Za ustvarjanje konference potrebujete Google račun. Z osnovnim, neplačljivim profilom lahko na klic povabite do 10 udeležencev. Če uporabljate napredno različico G Suite, jih je lahko do 25.

    V Hangouts lahko delite tudi svoj zaslon, tako da ni problema pripraviti tudi na primer predstavitev za stranke. Del tega orodja je tudi chat.

    Disk Google (Google Drive)

    Google račun vključuje tudi aplikacijo Drive. Primeren je ne samo za shranjevanje različnih dokumentov, ampak je opremljen tudi s paketom pisarniških programov, ki nadomeščajo Microsoft Office. Namesto Excela lahko uporabite Google Preglednice, namesto Worda Google Dokumente.

    Poleg tega lahko datoteke delite s komerkoli želite. Navadni račun ponuja vsakemu uporabniku 15 GB prostora za shranjevanje brezplačno, v plačljivi različici (G Suite) pa lahko prostor za shranjevanje razširite do 30 TB.

    Slack

    Idealna platforma za timsko komunikacijo tako v malih kot velikih podjetjih. Ponuja zasebni in skupinski klepet z drugimi zaposlenimi, deljenje datotek, arhiviranje sporočil ali povezovanje npr. s prej omenjenim Google Driveom. Aplikacija je v osnovni različici brezplačna (registracijo lahko opravite tukaj).

    slack-homeoffice-nahled2.jpg

    Več nasvetov za delo s pisarniškimi internetnimi orodji najdete v naših člankih:

    5) Ločite delo in zasebno življenje

    Ločevanje poklicnega in osebnega življenja je pomembno za vaše duševno dobro počutje. Mešanje dela z zabavo (ali gospodinjskih obveznosti) pomeni nenehno preusmerjanje vaše pozornosti. Takšna večopravilnost ne deluje – le popolnoma se boste izčrpali, tudi če delate le nekaj ur.

    Vzpostavite si določen urnik, kdaj delate, kdaj skrbite za hišo in kdaj preživljate čas z družino.

    Podobni članki

    kanc 3 minute branja

    Kako odpreti moderno pisarno in zanjo izbrati ustrezno rešitev?

    Delo od doma (tako imenovana domača pisarna) ima vrsto prednosti. Home office ni več samo domena samostojnih strokovnjakov, vse pogosteje se tega poslužujejo tudi redno zaposleni. V domači pisarni pogosto preživimo več deset ur na teden. Zato je pomembno, da se lahko v njej dobro skoncentriramo in da pisarniška oprema ne vpliva negativno na naše zdravje. Kako je s tem, boste izvedeli v članku.

    Cel članek »
    uvod 3 minute branja

    4 nasveti kako (končno) končati z odlašanjem

    Mnogi zamenjujejo odlašanje z lenobo, a nič ni dlje od resnice. Najpogosteje odlaša skupina ljudi z visoko izobrazbo, ki delajo na višjih položajih. Kronično odlašanje uničuje življenje umetnikom, menedžerjem ali zdravnikom in lahko povzroči izgorelost, anksiozne motnje in depresijo. Kako enkrat za vselej končati z odlašanjem?

    Cel članek »