Zgodba o znamki Lexmark: recept za uspeh? 18 ur dela na dan
V primerjavi z drugimi znamkami je Lexmark razmeroma mlado podjetje – na trgu je šele od začetka 90. let. Kljub temu se mu je hitro uspelo uvrstiti med svetovne velikane v prodaji tiskalnikov. Kako je to uspelo podjetju, ki ima že skoraj tri desetletja sedež v Lexingtonu v ZDA?
Podjetje Lexmark (uradno Lexmark International Inc.) nima tako pisane in zapletene zgodovine kot na primer Canon ali HP. Niti ne gre za tipično »garažno podjetje« - nastalo je leta 1991, ko je ameriška investicijska družba Clayton & Dubilier (danes Clayton, Dubilier & Rice) kupila IBM-jevo divizijo za razvoj in prodajo tiskalnikov.
IBM je obdržal 10-odstotni delež v svojem nekdanjem oddelku – preimenovanem v Lexmark – ostalo je pripadlo investitorju. Del kupoprodajne pogodbe so bili številni privilegiji: Lexmark je npr. svoje prve izdelke prodajal pod blagovno znamko IBM in se smel celo obrniti na zaposlene pri svojem poslovnem partnerju s ponudbo za delo. Poleg proizvodnje tiskalnikov in kartuš se je podjetje usmerilo tudi v proizvodnjo računalniških tipkovnic (glej spodaj).
Pogonski motor do uspeha? Astronomski dolg
Začetni položaj podjetja ni bil prav nič lahek: investicijska družba je nakup od IBM financirala z bančnim posojilom, tako da je bil Lexmark od prvega dne svojega obstoja dolžan milijardo dolarjev.
Po svojih besedah je prvi direktor podjetja Marvin Mann delal 18 ur na dan, da bi podjetje spravil iz rdečih številk in ga spremenil v uspešno podjetje. V prvih letih je naredil proizvodni proces tako učinkovit, da si je lahko privoščil zmanjšanje števila delavcev s 5 000 na približno 1 200 v povezani tovarni (to je bil del prodaje), ne da bi to vplivalo na produktivnost.
Povedati je treba, da se je Mann do odhajajočih delavcev obnašal razmeroma velikodušno; odhajajočim delavcem je plačeval do 25 000 dolarjev (v začetku 90. let je bil to višji znesek od povprečne letne plače v ZDA) in jim tudi financiral prekvalifikacijo.
Mannu je uspelo iz IBM-a v Lexmark povleči tudi npr. direktorje za raziskave in razvoj, prodajo, trženje in kadre.
Relativno agresiven način vodenja (povezan z naprednim motivacijskim sistemom) se je obrestoval. Podjetje se je hitro uveljavilo na trgu in poleg lastnih modelov začelo izdelovati tiskarsko opremo za druga podjetja, npr. za Dell. Poleg tega je Lexmarku v prvih dveh letih svojega obstoja uspelo zmanjšati svoj ogromen dolg za več sto milijonov dolarjev.
Marvin Mann na razkritju Lexmarkovega logotipa 11. januarja 1991 (kot izvršni direktor se je upokojil sedem let pozneje). Vir: twitter.com
Ali ste vedeli, da...
je ime Lexmark nastalo iz kombinacije izrazov »lex« (okrajšava za leksikon) in »mark« (angleško »znamka«)?
Prvi modeli
Že leta 1991 je Lexmark predstavil svoja prva izdelka – matrična tiskalnika IBM 2380 in IBM 4226. Strankam je ponudil tudi program recikliranja tonerjev.
Prvi Lexmarkov barvni brizgalni tiskalnik je bil model IBM Color Jetprinter PS 4079 leta 1992. Odziv trga je bil odličen, prodaja je rasla - in že novembra 1995 je podjetje vstopilo na newyorško borzo. Leto prej pa je svoj prodajni portfelj razširilo z MarkVision, programsko opremo za upravljanje omrežnih naprav (tudi tiskalnikov). Ta je naletel na ogromen uspeh in dolgo časa veljal za industrijski standard.
Vir: lexmark.com
Vzporedno s tiskalniki je Lexmark izdeloval tudi tipkovnice. Prevzel je na primer IBM izdelava legendarne tipkovnice Model M z vzmetnim mehanizmom.
Prvo komercialno večnamensko napravo je izdelal Lexmark
Istočasno, ko je Lexmark postal javno podjetje, je lansiral prvo komercialno večnamensko napravo. Poleg barvnega tiska je Lexmark Medley omogočal tudi faksiranje, kopiranje in celo skeniranje (skenerji so bili v zgodnjih 90-ih precej redki). Istočasno je bil lansiran prvi barvni laserski tiskalnik Lexmark (model Optra C) in logotip IBM je bil trajno nadomeščen z logotipom Lexmark.
Vir: lexmark.com
Leta 1997 je bil Lexmark prvi proizvajalec, ki je potrošnikom ponudil barvni brizgalni tiskalnik za manj kot 100 USD. Zanimiv izdelek je bil tudi Lexmark 5770 Photo Jetprinter, na katerem so lahko uporabniki urejali slike iz digitalnega fotoaparata brez povezave z računalnikom.
V začetku novega tisočletja je podjetje svoje proizvodne zmogljivosti začelo oddajati tujim dobaviteljem. Proizvodnja tiskalnikov se je preselila v Shenzhen na Kitajsko (Lexmark še vedno izdeluje opremo za tiskanje na Kitajskem), proizvodnja tiskalnih glav in elektronskih komponent pa je svoj dom našla v filipinskem Cebu Cityju. Lexmark je ustanovil center za razvoj programske opreme v Kalkuti v Indiji.
Azijska povezava
Lexmark je v svoji zgodovini kupil več zanimivih podjetij, prvo med njimi je bilo Gestetner Lasers leta 1993. Na koncu pa je nakupu podlegel sam, ko so ga leta 2016 za 3,6 milijarde dolarjev kupile tri investicijske družbe: PAG Asia Capital, APEX Technology in Legend Capital.
Podjetje v omejeni obliki še vedno proizvaja tiskalnike. Leta 2012 je prenehalo s proizvodnjo brizgalnih tiskalnikov, da bi se osredotočil na razvoj donosnejše programske opreme za slikanje in analizo slike.
Kljub temu Lexmark danes zaposluje več kot 7 000 ljudi in ostaja sinonim za svetovno uspešno podjetje.
Zgodbe drugih podjetij
Se sprašujete, kako so postali pomembni vodilni proizvajalci tiskalnikov? Preberite si tudi o zgodovini podjetij Brother, Samsung, HP, Canon in Dell.
Podobni članki
Zgodba blagovne znamke HP - prijateljstvo za vse življenje
Google, Apple, Amazon, Microsoft. Ta prvotno garažna podjetja so bila sinonim za mala podjetja, katerih ustanovitelji so imeli za zagon svojega poslovanja le nekaj centov. Sčasoma so ta podjetja rasla in njihovi izdelki ali storitve so spremenili svet. Včasih je bila za uspeh dovolj le dobra ideja, drugič precejšnja drznost, s pomočjo katere so lastniki takšnega podjetja konkurentom ukradli spregledano idejo. Usode nekaterih so bile predmet filmske priredbe. Skoraj vsi danes poznajo filme, kot so Socialno omrežje, Pirati iz Silicijeve doline ali Jobs. Vendar ena manjka: zgodba o Hewlett-Packardu, eni od ikon računalniške industrije.
Cel članek »Canon Zgodba o eni najbolj inovativnih blagovnih znamk na svetu
Prvi fotoaparat so izdelali že leta 1934 in razen tega, da je bil zelo osupljivo podoben takrat znanim kameram Leica, na njem ni bilo nič zelo zanimivega. Vendar se je Canon v 85 letih obstoja sčasoma povzpel na vrh najbolj inovativnih podjetij na svetu. Z več kot tri tisoč patenti upravičeno velja za globalno tehnološko vodilno silo na trgu slikovne tehnologije. Pridite in se pridružite zgodbi znamke Canon.
Cel članek »